Katt i Ejderdräkt



Hemma hos mig är vi solidariska. Alla är tvungna att hjälpa till med stickningen inför den Långa Kalla Vinter som komma skall. Åhåhå! "Men det är ju bara Juli!" utbrister du kanske nu, med skepsis i blick.

Låt mig då påminna dig om Ejdern.

Ejdern är en fågel som kan det här med att skydda sig. Fastän hon inte ruvar ägg året om, bär hon alltid sin vä kamouflerade dräkt, som en FÖRBEREDLESE inför vad som väntar.
Och det, mina vänner, tycker jag att ni skall taga lärdom utav. Det må kännas svettigt nu, det må vara tungt att släpa dessa nystan och härvor mellan strand och ölkafé - men skam den som ger sig! Vintern skall bemästras, och det med ullgarn och maskor, och det är dags att sätta igång genast. Solidaritet, mina vänner, det är vad som håller kylan ute, och solidaritet stavas Maskor!

Yarn over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar