Jens Lapidus favoritstrumpor




Jens Lapidus favoritstrumpor är egentligen ett något långsökt namn. Det är resultatet av ett psykologiskt experiment där jag ocensurerat döpte dem efter det första som föll mig in efter att ha låtit ögonen vandra över den minst sagt välfyllda bokhylla som upptar hela västra väggen i min salong.

Egentligen heter mönstret Tribute och kommer ur Knitty.com's vårnummer, men det är ovidkommande.

Det viktiga är att de kommer att utgöra ett ypperligt värmande skägg för mina fossingar under kyliga augustiaftnar. "Ett skägg för varje kroppsdel håller doktorn borta" är ett valspråk jag ofta stött mig mot i livet.
Vore jag en skarpare brodös hade det hängt en sedelärande bonad med detta livets motto vackert utbrett i silke över den grova väven ovanför min dörr, men så är icke fallet. Nej. broderi är icke min melodi, som jag skulle sjungit om min röst inte var så grov, och jag håller mig till de förlåtande stickorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar